неділя, 5 січня 2025 р.

Інтерактивна мультимедійна презентація «Кольори моєї України»

 


Автор: Кулинич Валентина, ЗДО № 56 «Гусельки»

Дидактична гра «Вишиванка яка?»

мета: формувати вміння дітей описувати вишиванку, вживаючи прикметники (за допомогою карток – асоціацій); розвивати зв'язне мовлення, логічне мислення; виховувати патріотичні почуття, національну гідність, любов до народних традицій.

Дидактична гра «Хто виготовляє вишиванку?»

мета: ознайомити дітей з видом  декоративно-прикладного мистецтва – вишиванкою; розширити знання про традиційні ремесла українського народу; закріпити вміння виокремлювати суттєві ознаки професії, обґрунтовувати власну думку.

Судоку «Вишиваночка»

мета: вчити встановлювати логічні зв’язки між порядком розміщення предметів; підбирати  зображення за умовою - не повторюються у рядку за напрямами вгору-вниз, зліва-направо; знаходити однакові за напрямками навскоси;  розвивати логічне мислення, увагу, спостережливість, вміння доводити розпочату справу до завершення.

Тіньове лото «Вишиваночка»

мета: вчити дітей добирати предметні зображення за силуетами розвивати логічне та асоціативне мислення, пам'ять, зорове сприйняття, фантазію, спостережливість; виховувати інтерес до гри.

Дидактична гра «Де, чия вишиванка?»

мета: розширювати знання дітей про український національний одяг – вишиванку; закріплювати знання дітей про призначення вишиванки, вміння знаходити різновиди вишиванок (чоловічі, жіночі), розвивати увагу, сприйняття, мислення; виховувати повагу до культурної спадщини українського народу, любов до Батьківщини.

Математичне лото «Україна вишивана»

мета: закріпити у дошкільників навички лічби в межах 10; розвивати пам'ять, увагу, логічне мислення, мовлення, творчі здібності; пробуджувати інтерес до різних видів, технік у вишивці через гру.

Мнемотаблиця до вірша Т. Винник «Вишиванка»

мета: вчити запам’ятовувати віршований текст за символами; розвивати мовлення та пам`ять дітей; вправляти в умінні дотримуватися відповідного темпу мовлення, інтонаційної виразності.

Інструкція-пояснення щодо організації цієї активності з дітьми.

-                  Відкрийте презентацію, перейдіть до змісту презентації натиснувши клавішу на комп’ютері         , оберіть будь – яку гру  з переліку, натисніть на неї. Прослухайте уважно рекомендації від дівчинки – українки та починайте грати. По закінченню даної гри, в правому нижньому куті натисніть відповідні клавіші «Назад» або «Вперед». Таким чином Ви повернетесь до головного меню презентації, або перейдете до наступної гри.

Посилання: https://docs.google.com/presentation/d/16HwSEL6r306KpGdqtRCR8LY6m_R8IOub/edit?usp=sharing&ouid=113031673749722769754&rtpof=true&sd=true

Українські страви

 


             Автор: Градобоєва Антоніна, ЗДО №16 «Радість»

Мета: Ознайомити дітей з традиційними українськими стравами, учити впізнавати та називати їх; розширювати знання про українську кухню;  вчити малюків групувати предмети за певною ознакою та знаходити зайве; удосконалювати вміння логічно мислити; розвивати пам’ять, увагу; виховувати повагу до традицій нашого народу.

Інструкція пояснення в грі.

Посилання: https://wordwall.net/uk/resource/63764642


субота, 4 січня 2025 р.

Добірка ігор з теми: «Готуємо українські страви»

 


Автор: Вербіна Анна Миколаївна, ЗДО №8 «Ластівка» 

Мета: збагачувати знання дітей про українську кухню, основні традиційні українські страви, продукти, які необхідні для їх приготування; розвивати мислення, увагу, пам’ять, зв'язне мовлення; виховувати ціннісне ставлення до традицій українського народу.

Інструкція. Кожна країна у світі має свої національні страви, відомі страви України: борщ, вареники, галушки, куліш, пампушки, голубці.

Розгляньте картинки й оберіть продукти, які потрібні, щоб приготувати українські страви, всі зайві продукти складіть у кошик. Коли закінчите гру – натисніть позначку.

«Готуємо вареники»

https://learningapps.org/display?v=p93zgq5nj23

«Готуємо голубці»

https://learningapps.org/display?v=pc70up2wt23

«Готуємо пампушки»

https://learningapps.org/display?v=pdhgkds6a23

«Готуємо гарбузову кашу»

https://learningapps.org/display?v=p1hi7gk0c23

«Готуємо галушки»

https://learningapps.org/display?v=pk02562st23

«Українські національні страви»

 https://learningapps.org/display?v=pttbnsdac23  

Вебквест «Назви героїв казки Ріпка»

 



Автор
Бова Тетяна Петрівна, ЗДО №63 «Одуванчик» 

 Мета: у ігровій формі ознайомлювати дітей з українською творчістю (казки, загадки), з народним музичним фольклором (забавлянки для дітей у музичному супроводі, колискові); збагачувати словниковий запас; розвивати співочі навички; знайомити з українськими музичними творами; викликати цікавість до народної творчості, любов до музики, емоційне задоволення від слухання музики. 

Інструкція пояснення: Гру можна використовувати у вільний час індивідуально. (за допомогою батьків). Слухаючи голосові підказки, відгадувати їх і шукати на ігровому полі той предмет чи героя казки, про кого була загадка чи пісенька. Коли дитина натискає на відгадку, то з’являється нова голосова підказка. Ріпка остання у списку і є виходом з гри. По закінченню з’являється картинка зі всіма героями казки і записом казки у пісенному сучасному стилі.

Покликання: http://surl.li/pjbyg

 

Заняття «Українська народна іграшка», дидактична гра «Народна чи сучасна іграшка?»

 



Автор
Левченко Ганна, ЗДО № 9 «Ромашка»

Мета: збагачувати знання дітей про народні українські іграшки; розширити

знання дошкільників щодо культури, побуту українців у минулі часи; поглибити знання дітей про предметний світ, зокрема іграшки минулого та сучасності.

Інструкція пояснення: переглянути відео; запропонувати дитині розглянути зображення іграшок та по зовнішньому вигляду визначити народну або сучасну іграшку.

 Покликання:  https://youtu.be/97wZusai9ik           

Гра з українознавства «Народні іграшки України»

 



Автор
Бабаєва Кристина, ЗДО № 3 «Ромашка»

Мета: збагачувати знання дітей про різні види української народної іграшки та матеріалу з якого вони виготовленні (мотанки – нитки, тканина, коники - дерев’яні,  свистунці –глиняні тощо); донести до свідомості дітей різницю між народною іграшкою і сучасною, визначаючи основні ознаки, притаманні іграшці. Пояснити дітям яку роль відігравала іграшка в житті людей у давнин, виховувати інтерес до народної іграшки, естетичний смак..

Інструкція пояснення: «Знайди однакові пари карток з зображенням народних іграшок України»

 Покликання:  https://wordwall.net/uk/resource/62994424

Музична вправа «Впізнай музичний інструмент»

 



Автор
Кандибка Людмила, ЗДО № 11 «Сонечко»

Мета: розвивати тембровий слух дітей, закріпити знання дітей про струнні

та ударні музичні інструменти , формувати вміння розрізняти звучання різних музичних інструментів на основі одного музичного твору (“Щедрик” Миколи Леонтовича ), збагачувати музичний досвід дітей різними музичними композиціями (як українськими так і простими мелодіями та ритмами)

Попередня робота ( онлайн - заняття) :

https://youtu.be/0077JDzIWgw

https://youtu.be/FdJVSGvaZqE

Інструкція пояснення: Потрібно торкнутися курсором на музичному інструменті, послухати його звучання та “перетягнути” за допомогою курсору до потрібного стовпчика. Коли кожний інструмент знайшов ячейку , потрібно торкнутися курсором “здати відповіді” . Якщо відповідь вірна з'явиться зелена позначка, якщо ні - червона . Можна використовувати різні шаблони цієї гри. Наприклад “Відкрий коробку”: якщо торкнутися курсором коробки, вона відкриється і зазвучить музичний інструмент . Потрібно вибрати коробку в якій складені або струнні музичні інструменти , або ударні музичні інструменти та торкнутися курсором її . І якщо коробку вибрано правильно, то на ній з’явиться зелена позначка, а якщо ні то червона. Гра закінчена коли всі інструменти розкладені в правильні коробки .

 Покликання: http://surl.li/rpzms

Інтерактивна гра-вікторина «Відгадай український народний інструмент»

 



Автор Філіпська Анастасія, ЗДО № 9 «Ромашка»

Мета: закріпити знання дітей про українські народні музичні інструменти;

формувати вміння розрізняти та називати українські народні інструменти;

розвивати інтерес до народної творчості, логічне мислення, пам’ять.

 Інструкція пояснення: за малюнком відгадати український народний музичний інструмент обравши назву з можливих відповідей та назвати його.

 Покликання: https://learningapps.org/watch?v=pcfqx1rta23

Гра «Українські народні музичні інструменти»

 

Автор Філіпська Анастасія,ЗДО № 9 «Ромашка»

Мета: розвивати увагу, пам’ять, мислення; познайомити дітей з українськими народними музичними інструментами та їх звучанням; виховувати любов до музики, української культури.

Інструкція пояснення: запропонувати дітям уважно розглянути музичні інструменти зображені на малюнках, запам’ятати їх назви та як вони звучать. Перевірити себе під час гри.

 Покликання: https://youtu.be/1espAokxmeM

Гра «Орнамент рушника»

 

Автор Гриненко Марина, ЗДО№20 «Золота рибка»

             Мета: Закріплювати знання дітей про український оберіг - рушник, його види та види вишивки на ньому. Вчити визначати орнамент рушника (рослинний або геометричний). Розвивати естетичний смак, увагу, пам'ять, спостережливість. Виховувати цікавість до українських оберегів повагу до звичаїв та традицій українського народу.

Інструкція пояснення: Відкривши завдання дитина обирає номер завдання, який вона хоче виконати першим. Далі відкривається малюнок рушника та вибір - це рослинний чи геометричний орнамент, дитина натискає на правильну відповідь та переходить до наступного завдання. Таким чином виконує всі 18 завдань.

Покликання: https://wordwall.net/uk/resource/56609801

Гра «Одяг українця»

 

Автор Гриненко Марина, ЗДО№20 «Золота рибка»

Мета: Закріплювати назви предметів українського національного вбрання, їхні різновиди та призначення. Розвивати уважність, спостережливість та пам'ять. Виховувати інтерес до національної культурної спадщини свого народу та повагу до українського національного одягу.

Інструкція пояснення: Відкривши завдання дитина повинна співставити окремі малюнки національного одягу українців, перетягнувши його до позначок, де знаходиться цей одяг на зображенні україночки та українця.

 Покликання: https://wordwall.net/uk/resource/52929052

 

Гра «Орнамент вишиванки»

 

Автор Гриненко Марина, ЗДО№20 «Золота рибка»

         Мета: Закріплювати знання дітей про українські вишиванки та вишивки на них. Вчити впізнавати та розрізняти різні орнаменти вишивки. Розвивати пам'ять, логічне мислення та увагу. Виховувати патріотичні почуття до своєї країни, національного вбрання та вишиванки.

Інструкція пояснення: Дитина підбирає до кожної вишиванки її відповідний орнамент перетягуючи та спів ставляючи орнамент з вишиванкою на якій він намальований.

Покликання: https://learningapps.org/view27804973

                                                                                             

Український національний одяг

 



Автор:
Гриненко Марина, ЗДО№20 «Золота рибка»

Мета: Ознайомити дітей з українським національним одягом різних частин України, з особливостями національного одягу. Дати знання про роль оберегів у національному одязі українців. Розвивати увагу, спостережливість, пізнавальний інтерес, зосередженість. Виховувати інтерес до національної культурної спадщини свого народу та повагу до України.

Інструкція пояснення: Дитина за допомогою батьків або вихователя відкриває картинки та знайомиться з національним одягом різних частин України, намагається визначити особливості кожного вбрання.

 Покликання: https://wordwall.net/uk/resource/52926546