субота, 4 січня 2025 р.

Гра «Українські народні музичні інструменти»

 

Автор Філіпська Анастасія,ЗДО № 9 «Ромашка»

Мета: розвивати увагу, пам’ять, мислення; познайомити дітей з українськими народними музичними інструментами та їх звучанням; виховувати любов до музики, української культури.

Інструкція пояснення: запропонувати дітям уважно розглянути музичні інструменти зображені на малюнках, запам’ятати їх назви та як вони звучать. Перевірити себе під час гри.

 Покликання: https://youtu.be/1espAokxmeM

Гра «Орнамент рушника»

 

Автор Гриненко Марина, ЗДО№20 «Золота рибка»

             Мета: Закріплювати знання дітей про український оберіг - рушник, його види та види вишивки на ньому. Вчити визначати орнамент рушника (рослинний або геометричний). Розвивати естетичний смак, увагу, пам'ять, спостережливість. Виховувати цікавість до українських оберегів повагу до звичаїв та традицій українського народу.

Інструкція пояснення: Відкривши завдання дитина обирає номер завдання, який вона хоче виконати першим. Далі відкривається малюнок рушника та вибір - це рослинний чи геометричний орнамент, дитина натискає на правильну відповідь та переходить до наступного завдання. Таким чином виконує всі 18 завдань.

Покликання: https://wordwall.net/uk/resource/56609801

Гра «Одяг українця»

 

Автор Гриненко Марина, ЗДО№20 «Золота рибка»

Мета: Закріплювати назви предметів українського національного вбрання, їхні різновиди та призначення. Розвивати уважність, спостережливість та пам'ять. Виховувати інтерес до національної культурної спадщини свого народу та повагу до українського національного одягу.

Інструкція пояснення: Відкривши завдання дитина повинна співставити окремі малюнки національного одягу українців, перетягнувши його до позначок, де знаходиться цей одяг на зображенні україночки та українця.

 Покликання: https://wordwall.net/uk/resource/52929052

 

Гра «Орнамент вишиванки»

 

Автор Гриненко Марина, ЗДО№20 «Золота рибка»

         Мета: Закріплювати знання дітей про українські вишиванки та вишивки на них. Вчити впізнавати та розрізняти різні орнаменти вишивки. Розвивати пам'ять, логічне мислення та увагу. Виховувати патріотичні почуття до своєї країни, національного вбрання та вишиванки.

Інструкція пояснення: Дитина підбирає до кожної вишиванки її відповідний орнамент перетягуючи та спів ставляючи орнамент з вишиванкою на якій він намальований.

Покликання: https://learningapps.org/view27804973

                                                                                             

Український національний одяг

 



Автор:
Гриненко Марина, ЗДО№20 «Золота рибка»

Мета: Ознайомити дітей з українським національним одягом різних частин України, з особливостями національного одягу. Дати знання про роль оберегів у національному одязі українців. Розвивати увагу, спостережливість, пізнавальний інтерес, зосередженість. Виховувати інтерес до національної культурної спадщини свого народу та повагу до України.

Інструкція пояснення: Дитина за допомогою батьків або вихователя відкриває картинки та знайомиться з національним одягом різних частин України, намагається визначити особливості кожного вбрання.

 Покликання: https://wordwall.net/uk/resource/52926546

Вправа «Підбери орнамент до вишиванки»

 

Автор Золотько Галина, ЗДО №34 «Вуглик»

         Мета: вчити відрізняти види орнаментів; формувати уявлення про те, що вишиванка – це сімейний оберіг; розвивати зорову увагу та образне мислення.

 Інструкція пояснення: Перейти за посиланням. Прочитати завдання. Натиснути «ОК». Роздивитися картинки. Натиснути на квадратик біля орнаменту, який відповідає вишиванці. Якщо відповідь вірна з’являється веселий смайлик, або навпаки. Щоб перейти далі натиснути стрілочку в правому нижньому куті.

 Покликання: https://learningapps.org/display?v=pq5r7swx223

 

Дидактична гра «Підберіть одяг козачку»

 

Автор: Костюченко Євгенія, ЗДО №11 «Струмочок»

Мета: закріплення знань про український національний одяг.

Інструкція пояснення: Перевірте, чи добре ти знаєш український національний одяг козака. Оберіть національний одяг натиснувши на нього.

Покликання: http://surl.li/rruat

Гра «Допоможи добрати вишиванки для хлопчиків і дівчаток»

 


Автор:
Черепанова Олена, ЗДО  №55 «Лелека»

 Мета: Формувати уявлення дітей про особливості національного одягу українського народу,

Інструкція пояснення: Допоможи добрати вишиванки для хлопчиків і дівчаток.

 Покликання:  https://learningapps.org/display?v=phzb69qsc23

Інтерактивна патріотична дидактична гра «Яка ниточка вишивала?»

 

Автор Конахович Анастасія, ЗДО № 56 «Гусельки»

Мета: Формувати уявлення дітей про особливості національного одягу українського народу, зокрема вишитої сорочки, дати знання про кольори та візерунки які використовували для її створення, закріпити знання про кольори та їх відтінки. 

Інструкція пояснення: Відкрийте презентацію, прослухайте вказівки дівчинки Марійки, та переходьте на наступний слайд натиснувши кнопку в нижньому правому куті. Оберіть кольори ниток  в бобінах натиснувши на них мишкою.        

 Покликання: http://surl.li/pmvpu

Дидактична гра «Український національний одяг»

 

Автор Педан Олена,  ЗДО №55 «Лелека»

Мета: Закріпити знання дітей про український одяг

Інструкція пояснення: Знайди український одяг для дівчинки та хлопчика.

 Покликання: https://learningapps.org/display?v=pq6tx1kit23

Інтерактивна дидактична гра «Склади український рушничок»

 



Автор
Нестерова Ельвіра, ЗДО № 56 «Гусельки»

          Мета: Розширити та закріпити знання дітей про один із символів українського народу – вишитий рушник; навчити знаходити парні картинки з однаковим орнаментом рушників, розвивати увагу, зорове сприйняття, логічне мислення, пам'ять, спостережливість, сприяти патріотичному вихованню, ціннісному ставленні до надбань українського народу.

 Інструкція пояснення: Перед Вами інструкція: «Друже, знайди пару до кожного рушничка. Будь уважним! Успіхів тобі!» натисніть клавішу «ОК».

Відкривайте по черзі білі віконечка, та запам’ятовуйте в яких віконечках знаходяться однакові частини українського рушника. Коли знайдете парні картинки в віконечках, віконечка залишатимуться відкритими.

Покликання: https://learningapps.org/watch?v=pn4crgwm323

Гра з українознавства «Український одяг»

 

Автор Бабаєва Кристина, ЗДО № 3 «Ромашка»

        Мета: поглибити і розширити знання  про предмети українського національного одягу, виховувати патріотичні почуття через формування поваги до народних традицій; формувати шанобливе ставлення  до традицій українського народу, зокрема да національного вбрання; вчити дітей бачити красу, витонченість народного вбрання, милуватись і захоплюватись ним; вчити дітей правильно називати предмети українського одягу та бачити спільне і відмінне в одязі хлопчиків і дівчаток.

Інструкція пояснення: Перед тобою україночка та козачок обери, що одягне дівчинка, а що хлопчик за допомогою маркерів (у дівчинки блакитні, а у хлопчика жовті маркери).

 Покликання:  https://learningapps.org/32130583

«Ребуси «Українські національні одяг і взуття»

 

Автор Рубанова Катерина, ЗДО № 27 «Зірочка»

Мета: вчити дітей знаходити логічний зв’язок між зображеннями, літерами, знаками, складами та розпізнавати зашифровані слова за певними правилами; закріпити в активному словнику дітей назви українського національного одягу та взуття (вінок, бриль, вишиванка, сорочка, спідниця, шаровари, жупан, черевички, чоботи); удосконалювати у дітей вміння виокремлювати на слух із цілого слова звуки і склади; формувати у дітей патріотизм, почуття сучасної національної ідентичності та національної гідності; розвивати увагу, пам’ять, уяву, кмітливість, логічне мислення; виховувати інтерес до розгадування ребусів.

Інструкція пояснення: Перейдіть за посиланням, у лівому верхньому куті натисніть «Файл», завантажте презентацію. Розшифровуйте ребуси по частинах, зліва направо. Називайте підряд розташовані малюнки, літери, знаки, склади і слова. Знак «дорівнює» означає, що у слові необхідно замінити літеру зліва на літеру справа або зірочку на склади. Комами позначають кількість літер, які потрібно прибрати із слова: вони можуть стояти перед малюнком (це означає, що треба прибрати певну кількість літер на початку слова) і можуть стояти після малюнку (це означає, що треба прибрати певну кількість літер наприкінці слова). Складіть за змістом зашифровані слова. Щоб перевірити себе, натисніть мишкою на екран і перегляньте правильну відповідь.

 Покликання: http://surl.li/piwed

 

Інтерактивна дидактична гра «Якого кольору хустка?»

 



Автор
Доценко Оксана, ЗДО № 9 «Ромашка»,

             Мета: закріпити назви кольорів, розвивати вміння знаходити предмет відповідного кольору, розвивати увагу, зорове сприймання, логічне мислення, сенсорні здібності, виховувати у дітей патріотичні почуття, інтерес до національного одягу.

Інструкція пояснення: запропонувати дітям з’єднати картки із зображенням хусток та відповідних кольорів.

 Покликання: https://learningapps.org/display?v=pmpjzs8yt22

 

Інтерактивна дидактична гра «Моя вишиванка»

 

Автор Доценко Оксана, ЗДО № 9 «Ромашка»

 Мета: ознайомити дітей з різновидами вишиванок, розвивати вміння впізнавати предмети в силуетному зображенні, пояснювати ознаки, за якими впізнали предмет; порівнювати предмети за певними ознаками. Розвивати увагу, зорове сприймання, виховувати у дітей патріотичні почуття, інтерес до національного одягу.

Інструкція пояснення: запропонувати дітям з’єднати картки із зображенням кольорової та чорно-білої вишиванки.

 Покликання: https://learningapps.org/display?v=pkvdqu8nv23


Дидактична гра «Чи то українська хата, чи ні?»

 

Автор Гриненко Марина, ЗДО№20 «Золота рибка»

Мета: Закріплювати знання дітей про інтер'єр української хати, з чого вона складалася ззовні, повторити назви предметів українського національного побуту. Розвивати увагу, спостережливість та логічне мислення. Виховувати інтерес до національних традицій та повагу до своєї Батьківщини.

Інструкція пояснення: Дитина сортує з-поміж усіх малюнків ті хатки, які були раніше в Україні, а які можуть бути в інших країнах світу перетягуючи українські хати до прапору України, а хати інших країн світу до малюнку з багатьма прапорами.

 Покликання: https://learningapps.org/view28195667

Дидактична гра «Збери речі в українську хату»

 

Автор Токаревич Людмила, ЗДО №6 «Сонечко»

Мета: Поглибити знання дітей про українську хату, предмети українського національного побуту: посуд, одяг, піч, рушники та місце його зберігання, дати поняття про архітектуру та інтер’єр житла в Україні. Виховувати тепле ставлення до рідної домівки, почуття національної гідності. Розвивати увагу, пам’ять, мислення, спостережливість, мовлення, збагачувати активний словник дітей.

Інструкція пояснення: Дитині пропонується 20 карток із зображенням речей та предметів: 10 карток із старовинними українськими речами, а 10 навпаки із сучасними речами.

Завдання дитині- визначити і зібрати речі відповідно українській хаті в одну колонку під назвою - правильно, а в другу -неправильно, пояснити чому і назвати назву предмету.

 Покликання: https://wordwall.net/uk/resource/64113422

Дидактична гра «Український побут та обереги»

 


Автор
Махоріна Тетяна, ЗДО № 16 «Радість»

         Мета: збагачувати та закріплювати знання дітей про Україну; розширювати уявлення про предмети побуту та обереги рідного краю; формувати інтерес до національних культурних цінностей свого народу; вправляти в умінні класифікувати предмети та об’єкти за певними ознаками; розвивати пам’ять, увагу, спостережливість, логічне мислення та вміння робити висновки; сприяти збагаченню словникового запасу; виховувати в дітей патріотичні почуття та любов до своєї Батьківщини.

Інструкція пояснення. Дитині пропонуються картки із зображенням предметів та речей українського народу. Завдання дитині - об’єднати картки у групи за певними ознаками.

 Покликання: https://wordwall.net/uk/resource/62558033

Дидактична гра «Яка ти, українська хато?»

 



Автор
Валяєва Наталя, ЗДО «Веселка»

Мета: закріпити знання дітей про українську оселю; вміти розрізняти давню українську хату від будинків сьогодення; розвивати увагу, памʼять, кмітливість та мислення дітей; виховувати інтерес до національних традицій.

Інструкція пояснення: Зайди за посиланням. Вибери цифру, курсором мишки натисни на неї та прослухай запитання. Уважно розглянь запропоновані картинки, вибери ту, яка на твою думку, є відповіддю на запитання. Натисни на неї мишкою і, якщо з’явиться зелений значок, це означає, що ти відповів правильно. Щоб прослухати наступне запитання, обери іншу цифру. І так до кінця гри.

 Покликання: https://wordwall.net/uk/resource/63932766

Дидактична гра «Українська хата»

 



Автор
Воскобойник Катерина, ЗДО № 10 «Калинка»

         Мета: розширювати та закріплювати знання дітей про хатні речі українців; збагачувати словниковий запас дітей словами-назвами речей; розвивати увагу, пам’ять, зорове сприймання, мислення, мовлення дітей; виховувати патріотичні почуття до своєї країни, любов та шанобливе ставлення до минулого свого народу.

Інструкція пояснення: Запропонуємо малюкам пограти в інтерактивну гру та згадати, як називалися предмети побуту, які використовували селяни в давнину. Для цього необхідно, натиснути на значок зеленого кольору та обирати правильні відповіді, згідно малюнка, після завершення, натиснути на галочку в правому куті та перевірити правильність власних відповідей.

 Покликання:  https://learningapps.org/watch?v=pwnisv9gk23

Інтерактивна дидактична гра «Українська хата добром багата»

 



Автор Доценко Оксана, ЗДО № 9 «Ромашка»

Мета: закріпити назви предметів сучасного та стародавнього українського

інтер’єру, розвивати вміння класифікувати предмети за певними ознаками, розвивати увагу, зорове сприймання, логічне мислення, виховувати у дітей любов до Батьківщини, рідної домівки, інтерес до національного побуту.

Інструкція пояснення: запропонувати дітям  подивитися уважно на малюнки і обрати, які предмети знаходилися в українській хаті, а які можуть знаходитися в сучасній квартирі чи будинку.

 Покликання: https://learningapps.org/watch?v=pfzebaset23

 

Дидактична гра «Український віночок»

 


Автор Подставкіна Євгенія, ЗДО №13 «Топольок»

        Мета: поглиблювати знання дітей про український віночок, розширювати знання про рослини, що вплітають у вінок; збагачувати словниковий запас словами: мальва, калина, ромашка, безсмертник, деревій, барвінок, незабудка, чорнобривці, любисток, волошка, червоний мак , хміль; сприяти розвитку зорової уваги, мислення, пам’яті, дрібної моторики рук; виховувати любов до українських традицій, бережливе ставлення до природи.

Інструкція пояснення: Педагог попередньо знайомить дітей з українським віночком, розповідає про традиції що з ним пов'язані, знайомить з квітами, які в нього вплітають, називає їх, розповідає про їх значення.

 Покликання: http://surl.li/rpuik

 

Музикограма до пісні «Зацвіла в долині червона калина»

 

Автор Шибалова Тетяна, ЗДО №42 “Золотий півник”

            Мета: розвивати відчуття ритму, активізувати увагу дітей до слухання музичного твору, зосереджуватися на ритмічному малюнку твору, розвивати рухову активність пальчиків, прищеплювати любов до української музики.

        Інструкція пояснення: Музикограма — це малюнок відображення музики, яке робить можливим розуміти і "читати" музику не тільки дорослим, але й дітям.

Потрібно намалювати малюнок за зразком або роздрукувати вже готовий. За допомогою пальчиків рухатись по музикограмі під музику. 

 Покликання: http://surl.li/pivjw